-
کاربرد مقاومتها در خودرو
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 19:43
مقاومتها و آرایش سری و موازی آنها RESISTORS : به طور کلی هر نوع عنصر مداری که در مقابل عبور جریان مخالفت نشان دهد مقاومت نام دارد . پس عناصری از قبیل لامپ – موتور – پمپ – فن و ... همگی نوعی مقاومت هستند . مقاومتها به دو گونه به یکدیگر متصل می شوند . 1- در روش سری یک سر از هر مقاومت به سر مقاومت دیگر متصل می شود و...
-
طریقه کارکرد سیستم انژکتور
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 19:40
در پستهای قبل اطلاعاتی در مورد سیستم انژکتور نسبت به کابراتور و همچنین طریقه پاشش گفته شد . خوب الان وقت ان رشیده که طریقه کارکرد سیستم انژکتور گفته شود .برای تشریح اسانتر این سیستم سوخت رسانی مثال ساده می اوریم. فرض بر این می گذاریم سیستم مثل بدن انسان است سلسله اعصاب یا رشته های عصبی در تمامی بدن مثل حسگرهای چشایی...
-
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای Multi point fuel injection
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 19:16
در این سیستم برای هر سیلندر یک سوزن قرار دارد که سوخت را به پشت سوپاپ وردی داخل مانیفولد به صورت پودر می پاشد که این نوع پاشش چند نقطه ای خود به چند گرو تقسیم می شوند 1- دسته غیر ترتیبی 2-دسته نیمه تر تیبی 3-دسته ترتیبی دسته غیر ترتیبی در این نوع سیستم 4 انژکتور با هم پاشش دارند به این نوع سیستم مگنتی مارلی (MM8P) نیز...
-
سیستم انژکتوری پاشش تک نقطه ای single point fuel injection
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 19:14
این سیستم از یک انژکتور الکترو مغناطیسی که مستقیم در بالای دریچه گاز قرار دارد تشکیل شده.این انژکتور سوخت را به صورت پودر و متناوب به داخل مانیفولد وردی می پاشد . عیب این نوع سیستم سوخت به صورت منظم بین سلندرها تقسیم نمی شود ولی برتری نسبت به کاربراتور سوخت به صورت پودر توسط سوزن به داخل مانیفولد پاشش می کند در نتیجه...
-
انواع سیستم های انژکتوری
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 19:11
به طور کلی سیستم انژکتوری به سه دسته تقسیم می شو ند 1-سیستم انژکتوری پاشش تک نقطه ای SPFI ) 2-سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ایMPFI 3-سیستم انژکتوری پاشش مستقیم گازوئئلی GDI0
-
تفاوت سیستم انژکتور نسبت به کابراتور
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 18:56
1 - توضیح سوخت به اندازه لازم به کلیه سلندرها به علت اینکه در سیستم کابراتور در وسط مانیفولد هوای وردی قرار داشت بنابر این سوخت به صورت یکسان به سیلندرها نمیرسید ولی در سیستم انژکتور این سوخت به صورت یکسان می رسد 2- خام سوزی کمتر در سیستم انژکتوری گازهای خروجی NOX-HC-C0 به حداقل رسیده 3-راندمان حجمی موتور زیاد شده در...
-
روشهای پیشرفته عیب یابی خوردوهای انژکتوری
جمعه 21 اسفندماه سال 1388 18:54
با سلام بعد از تجربه چند ساله بر ان شدم که اموزش پیشرفته عیب یابی خودرو های انژکتوری را به صورت جز به جز و کامل اموزش بدهم .امیدوارم که دوستان و کاربران عزیز ما را یاری کنند تا بتوانم در این راه آموزشهای که لازم و ضروری هستند در اختیارعموم قرار بدهم . مقدمه امروزه رشد خودرو با یک ضرورت انکار نا پذیر رو به رو است چرا...