آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

سنسورهای اکسیژن


Lambda Sensor یا Oxygen Sensor در دو نوع Upstream و Downstream
این سنسور ها نقش مهمی در سیستم انژکتور بازی می کند. این قطعه که در روی منیفولد دود نصب است با دود خوجی از اگزوز در تماس مستقیم است. ای سنسور که نقش یک فیدبک منفی را در سیستم انژکتور دارد نسبت به جریان موجود در اکسیژن دود حساس است. کم بودن یا زیاد بودن اکسیژن در دود نشانه ای از عملکرد درست ECUبه دلایل:خطای سنسور ها - عدم عملکرد صحیح خودECU و یا عدم تطابق با موتوری است که یک ECU خاص بر روی آن بسته می باشد.
هدف نهایی سنسور تنظیم میزان مخلوط سوخت و هواست. وجود این سنسور موجب می شود تا اگر خطا هایی نیز در عملکرد کلی سیستم وجود داشته باشد تصحیح شود و میزان آلودگی نهایی خودرو به مراتب کمتر از حدود آستانه خودرو های دیگری باشد که به این سنسور مجهز نیستند.سنسور Upstream درست بعد از منیفولد دود و سنسور Downstream که تنها در خودرو های تیپ TU5 وجود دارد بعد از محفظه کتالیک کنور تور یا کاتالیست قرار می گیرد.
میزان استاندارد CO در پژو 206 حدود 5/.% است که نسبت یه خودرهایی مانند پارس سمند آردی و 405 کاملا پایین تر است.
با توجه به عملکرد ظریف این عنصر در خرابی آن راننده به سختی شاهد عکس العمل محسوسی خواهد شد .متعاقب آن چراغ اخطار عیب در سیستم انژکتور روشن می شود.
خودرهایی که مجهز به این عنصر و عنصر دیگری به نام سنسور ضربه می باشد . همواره بهترین شرایط تنظیم موتور هستند.
بابک
منبع : آشنایی و عیب یابی سیستم های انژکتوری پژو ( مولف: مهندس سیامک گرشاسپی)

نظرات 1 + ارسال نظر
زیباترینها شنبه 15 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:08 ب.ظ http://nasser-dehvari.blogfa.com/

با سلام و خسته نباشیدخدمت شما
از اطلاعات شما استفاده میکنم
موفق و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد