آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای Multi point fuel injection

در این سیستم برای هر سیلندر یک سوزن قرار دارد که سوخت را به پشت سوپاپ وردی داخل مانیفولد به صورت پودر می پاشد
که این نوع پاشش چند نقطه ای خود به چند گرو تقسیم می شوند

1- دسته غیر ترتیبی
2-دسته نیمه تر تیبی
3-دسته ترتیبی



دسته غیر ترتیبی
در این نوع سیستم 4 انژکتور با هم پاشش دارند به این نوع سیستم مگنتی مارلی (MM8P) نیز می گویند .
خودروهای از قبیل پژو پرشیا-سمند دارای این نوع سیستم هستند
عیب -عمر کوتا سوزنها و پاشش زیاد در هر سیکل


دسته نیمه ترتیبی
در این سیستم هر دوتا سوزن با هم پاشش دارند یعنی 1و4 با هم و 2و3 با هم این سیستم به گروه SL96 معرف هستند .
خودروهای مانند سمند-پژو 405-پیکان-پژو اردی

مزایا در هر سیکل پاشش نسبت به نوع اول کمتر پاشش دارند و در نتیجه مصزف کمتر می باشد

دسته ترتیبی
در این سیستم با پیشرفت تکنولوژی به جای دو گروه قبلی جایگزین شده و امروز در تمامی اتومبیلهای ساخته شده از این سیستم استفاده می شود پاشش در این گروه به صورت تک پاشش می باشد همانند ترتیب احتراق 1342 این دسته معروف به S2000 و زیمنس و سیستم بوش می باشد
خودرو های از قبیل پراید -سمند -206 جز این گروه هستند

مزایا در هر سیکل سوزن یک بار پاشش می کند پس بنابراین عمر سوزن زیاد و مصرف به حداقل می رسد


ا
سیستم انژکتوری پاشش مستقیم گازوئئل Gasoline direct injection
در این نوع سیستم گازوائئل توسط یک انژکتور مجزا برای هر سیلندر داخل محفظه احتراق پاشش می کند.
این سیستم در خودرو های گران قیمت استفاده می شود .واین سیستم در ایران وجود ندارد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد