آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

یونیت فن سیستم خنک کننده موتور

یونت فن پژو اختلافی با هم ندارند بجزء سیستم خنک کننده 206
در مورد سسیتم خنک کننده پژو 405 و یا سمند می توان گفت که
کنترول یونت سیستم خنک کننده موتور که ولتاژ مثبت باطری را که بعد از سویچ اصلی واز طریق فیوز F2 از پایه 15 دریافت می کند و یک ولتاژ مثبت دیگری از طریق جعبه تقسیم (جعبه کالسکه ای) به جعبه فیوز و از طریق فیوز F8 , و F25 از پایه 4 دریافت می کند .
از طرفی دیگر از طریق پایه 6 خود به لامپ چراغ استپ پشت امپر وصل می باشد تا در موقعه خطر پایه 6 خود را منفی کرده و جراغ استپ پشت امپر روشن می شود.
و همچنین در موقعه ای که امپر اب بیش از حد بالا برود پایه 11 خود را منفی کرده و سیستم کولر را از کار می کندازد تا بار کمتری روی موتور خودرو باشد.
در حالت دور کند چون فنها به صورت سری به هم وصل می باشندبه همین خاطر هر کدام از فنها برق 6 ولتی در یافت می کنند. و یونت در دور کند پایه 1 خود را منفی مکند و از طرفی رله وسطی روی سینی فن هیچ عملکردی نداردو فقط رله های سمت راننده و شاگرد تحریک می شوند
در دور تند یونت فن همچنان که پایه 1 خود را منفی دارد پایه 10 خود را نیز منفی میگند که در این صورت رله وسطی روی سینی فن نیز وارد عمل شده و در این موقعه هر کدام از فنها برق 12 ولتی دارند و به صورت موازی هستند
پایه های 7 و 14 یونت فن از سنسور قهوه ای یا همان فشنگی اب که پشت سر سیلند موتور می باشد دستور می گیرد
تذکر: در این سیستم با خاموش شدن خودرو باید فنها کار نکنند
سیستم خنک کننده طبق اطلاعیه فنی ایران خودرو
دور کند بین 94 و 97 راه می افتد
دور تند بین 102 و 118 می باشد
در 115 سیستم کولر از کار می افتد
در 118 چراغ استپ روشن می شود
در ضمن یونت سیستم خنک کننده موتور پشت چراغ سمت راننده می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد