آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

مپ سنسور MAP Seensor


MAP Seensorمخفف  Manifold Pressure Sensor می باشد یا سنسور فشار هوای ورودی

این سنسور اطلاعات هوای ورودی را به ECU می دهد و ECU میزان هوای ورودی را تعیین می نماید.در واقع با وجود این سنسور در موتور های انژکتوری دیگر هیچ گاه از بابت هوای ورودی تنظیم موتور به هم نخواهد خورد. خرابی این سنسور حالتی به مشابه سه کار کردن خودرو به وجود می آورد. که این حالت قابل مشاهده است
استپ موتور چهار وظیفه مهم دارد : 1- روشن نگه داشتن خودرو در حال دور آرام 2- در هنگام کولر روشن با افزایش مقداری گاز از افت قدرت موتور جلوگیری به عمل می آورد . 3- نقش ساسات را در خودرو دارد 4-حفظ تعادل دور موتور در صورت استفاده از لوازم برقی
اگر استپ موتور خراب شود به طور خلاصه با چهار حالت مواجه می شویم : 1- دور بالای موتور بعد از روشن شدن 2 - خاموش شدن خودرو در هنگم رها کرن ناگهانی پدال گاز 3- کاهش دور موتور در هنگام کولر روشن 4- عدم پایداری دور موتور . در نهایت خرابی آن باید توسط دیاگ تایید شود.
استپ موتور روی هوزینگ دریچه هوا قرار دارد.استپ موتور هرچند وقت یک یار احتیاج به تمیز کردن دارد که توضیح آن را حسین جان در یک تاپیک اختصاصی داده است فقط مطلبی را که باید در این جا متذکر شوم این است . استپ موتور یک موتور الکتریکی است هیچ گاه آن را با حلال هایی مانند بنزین تمیز نکنید حتی اجازه این کار را به مکانیک ندهید.
در پایان برای آشنایی بیشتر با سنسور های پژو 206 و کلا خانواده پژو مطالعه کتاب 206 مهندس گرشابی را به شما دوست عزیز پیشناد می کنم . در ضمن منیع اطلاعاتی که اینجانب ذکر کردم همین کتاب می باشد .
منبع: آشنایی و عیب یابی سیستم انژکتوری پژو 206 ایران / گرشاسپی سیامک / انتشارات کوهسار/

نظرات 2 + ارسال نظر
چت روم فارسی - پارس کلام دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:21 ق.ظ http://www.parskalam.com

سلام دوست عزیزم


از شما دعوت می کنم از " پارس کلام " دیدن کنید

امکانات پارس کلام :

- استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین سیستم چت فارسی

- تالار گفتگوی فارسی

- سیستم چت رایگان

منتظر حضور گرم و صمیمی شما هستیم

www.ParsKalam.com

امیر شنبه 19 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:55 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد