آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

آموزش عیب یابی و تعمیر خودرو

تعمرات ECU -BSI-کیلومتر و فروش دستگاه دیاگ

سنسور دور موتور

این سنسور از خاصیت الکترورمغناطیسی استفاده می کند سنسور فوق که از یک سیم پیچ که به دور آهن ربای دائم پیچیده شده تشکیل شده است . هنگامی که میدان مغناطیسی آهن ربا توسط یک فلز قطع شود جریان در داخل سیم پیچ القاء می شود و با القاء شدن این جریان ولتاژ متناوب به صورت امواج سینوسی اطلاعات مربوط به دور لحظه ایی موتور را به ,ECUموتور ارسال می کند . این سنسور که وظیفه بسیار مهمی را بازی می کند در پژو 206 درست بالای سر چرخدنده های فلایویل قرار گرفته است . فلایویل خودرو پژو به 60 دنده تقسیم شده است که هر دنده 6 درجه میباشد که دو دندانه آن را برداشته اند . در هنگام چرخش فلایویل به ازای هر دندانه از جلوی سنسور یک پالس سینوسی در سنسور تولید شده وبه واحد کنترل الکترونیکی موتور ارسال می شود لذا اولین چیزی که این سنسوربه ECUموتور اعلام می کند اعلام حرکت فلایویل است ؛ حین چرخش فلایویل هنگامی که محل دو دندانه پاک شده به سر انتهای سنسور رسید دو پیستون 1 و 4 که روی لنگهای همنام میل لنگ قرار دارند به نقطه مرگ بالا می رسند در این نقطه سنسور به این دلیل که دندانه دیگر را مقابل خود نمی یاید سیگنالی نیز تولید نمی کند لذا بلافاصله مرگ بالای این پیستون فرا رسیده لذا با فعال کردن انژکتورها و کوئل دستور پاشش سوخت و جرقه زنی را صادر کند و موجب روشن شدن خودرو شود .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد